Mac OS 6
Mac OS 7
tosh introduït el 13 de maig de 1991. Succeeix al System 6, i va ser el principal sistema operatiu dels Mac fins a ser substituït per Mac OS 8 el 1997. Les característiques afegides al System 7 van incloure Multi tasca cooperativa, memòria virtual, compartir arxiu personal, QuickTime, QuickDraw 3D i una interfície gràfica millorada. Avui en dia encara és utilitzat per un petit nombre d'usuaris Macintosh que utilitzen equips basats en Microprocessadors Motorola de la família 68000.Mac OS 8 és un sistema operatiu comercialitzat per Apple Computer el 26 d
e juliol de 1997 (Setembre de 1997 en España ). És la major revisió de Mac VOSALTRES des del llançament del System 7, sis anys abans. Mac OS 8 representava l'esforç d'Apple per integrar moltes de les tecnologies desenvolupades per a l'ambiciós projecte amb el nom en clau Copland. Aquesta versió va posar al dia el sistema mentre Apple desenvolupava la següent generació, el Mac OS X, i també va ser un èxit de vendes, amb 1,2 milions de còpies en les primeres dues semanas.Alguns dels canvis en la interfície com Platinum, i el nou Finder multifil natiu per a PowerPC, es van introduir en aquesta versió, així com un sistema d'arxius|arxivaments més eficient HFS Extended.

Mac OSX
Mac OSX És el primer sistema operatiu de mac va ser en compte d'un sistema operatiu amb text o comandaments van tret un sistema amb menús. Aquest sistema no es cap actualització dels sistemes anteriors, es un sistema UNIX:
Els sistemes UNIX són ordinadors molt potents, però són difícil de fer servir per a una persona corrent, perquè té molts comandaments.
El Mac OSX va intentar canviar la facilitat d'us dels Sistemes Macs amb la potencia de UNIX, Així que El Mac OSX és un sistema amable, visible i potent perquè és UNIX.
El Mac OSX es vasa en 4 capes Nucli (Darwin), Gràfics, Framewares i Aqua.
Nucli
Memòria protegida:
El que fa és assignar memòria RAM als programes segons aconseguir això implica que si un programa es penja podem tancar-lo o reiniciar-lo i la memòria RAM torna a quedar lliure.
- "Wired": la memòria "wired" és informació que no pot situar-se en la cache del disc, pel que ha de romandre a la RAM. La quantitat depèn del tipus d'aplicacions que s'utilitzin.
- Activa: la memòria activa és la memòria que es troba a la RAM i que s'està utilitzant de forma activa.
- Inactiva: la memòria inactiva és la memòria que ha deixat d’utilitzar-ne i s'ha traslladat a la caché del disc. Romandrà a la RAM fins que una altra aplicació necessiti espai. Deixar aquesta informació a la RAM suposa un avantatge per a qualsevol usuari de l'ordinador si torna a utilitzar-la pòster iorment.
- Usada: la memòria usada és la que està sent utilitzada en un procés i no està disponible immediatament.
- Lliure: la memòria lliure és aquella que no s'està utilitzant i que es troba disponible tot seguit.
- Mida memòria virtual: la memòria virtual és l'espai del disc rígid que pot utilitzar-ne com a memòria. La mida de la memòria virtual correspon a la quantitat de memòria d'espai en disc que s'està utilitzant. El Mac OS X pot utilitzar més memòria que la quantitat de RAM física disponible . Un disc rígid és molt més lent que la RAM, pel que el sistema de memòria virtual ha de distribuir de forma automàtica la informació entre espai de disc i RAM per assolir un rendiment eficaç.
Qualsevol persona pot canviar el nucli.Al ordinador les tasques es diuen processos i hi han processos visibles i altres ocults, els visibles són les aplicacions que fem servir, i els ocults són els processos que utilitzen el sistema i per ver-ho hem d’utilitzar el monitor d'activitat
Multitarea:
La multitarea Preventiva: El sistema operatiu reparteix el temps el processador entre les diferents aplicacions o processos que s'executen en un determinat moment, i per tant cap dels processos pot impedir que la resta dels processos accedeixin al seu temps del processador.

Multiusuari:

Els ajustos dels usuaris es guarden en la llibreria d'usuari. Poden haver-hi dos tipus d'usuaris:
Usuaris Locals: Els usuaris que tenen la carpeta “Home”en el disc dur del ordinador que estan treballant. A l'escola hi han diversos.
- Convidat
- Ag “usuari administrador del departament”
- Professor
- La secció “personalitzada”
Gràfics
Els gràfics és la segona capa del Mac OSX. Els gràfics és tot allò que el nucli en va a la targeta gràfica i aquesta ho mostra al monitor;
De gràfics hi ha de 3 tipus: 2D, 3D i Multimèdia.
2D
Fan servir la tecnologia QUARTZ basada en PDF i permet anti-alies, suporta transparències (Canals Alfa) i tots els formats de tipografia, és una tecnologia molt ràpida.
- Els anti-alies: És un difuminat per mostrar-nos millor els gràfics com carpetes, fonts, etc...



- Transparències: És una ombra que fa servir les finestres obertes predeterminadament.
Open GL és un estendard pels gràfics en els ordinadors és el estendard més coneguts del món es va dessarrollar al 1982 a Stanforn. Open GL és un “API” entorn de dessaroll pels (programadors per interactuar amb dispositius gràfics i els taladradors 3D.
Multimèdia
Són els gràfics que poden incloure animació, so i també pot interactuar amb ells. La tecnologia que fa servir Mac OSX per aquest gràfic és el QuickTime.
Frameworks
Frameworks és la 3 capa del sistema operatiu que són les eines que fa servir el Darwin per fer servir les aplicacions. Hi ha una sèrie d’instruccions i llibreria que els programadors d’aplicacions per que els seus programes funcionin a Mac OSX. De Frameworks hi ha 4:
Clàssic: Es fa servir per programes que s’han d’executar amb sistemes anteriors al OSX.
Carbón: És per a programar aplicacions que poden corre amb OS9 i OSX.
Cocoa: És només per les aplicacions que corren o s’executen amb Mac OSX.

Java: És un frameworks que no és únicament per a Apple, també és per a Windows i mòbils, aquest frameworks es fa servir molt pels jocs.
Aqua
És la 4 capa de l’arquitectura i és la interfase d’usuari creada per a Apple. Les característiques principals és el Dock, el Finder i la barra d’eines. Aqua no es pot modificar però hi ha altres interfase que es poden instal·lar.



